Zakelijk

Online je bedrijf laten groeien? Regel deze zaken!

Bijna ieder bedrijf en iedere ondernemer is vandaag de dag wel online actief. Van een simpele onepager als website voor een zzp’er in de zorg, tot miljardenbedrijven die compleet online werken en alles er tussenin. Toch kan het als offline bedrijf wat nog niet of zeer weinig online actief is, lastig zijn om een positie op het internet te veroveren. De markt is behoorlijk verzadigd en opvallen als nieuwkomer is een hele klus. Maar laat dit nooit een argument zijn om het niet te doen of er niet aan te beginnen. Er zijn namelijk nog steeds wel veel kansen en mogelijkheden, je moet ze echter even kennen. Een eerste geruststelling; je hoeft het allemaal niet alleen te doen. Met het inschakelen van de juiste partners en experts kun je soms nog veel mooiere resultaten behalen!

SEO en SEA

Een veelgehoorde term waar het gaat om online vindbaarheid is SEO en in mindere mate SEA. Kortgezegd staan deze termen voor de online vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Hoe hoger de ranking, hoe beter je gevonden wordt. Hoe je beter gevonden wordt hangt van vele facetten af waarbij zelfs de experts soms nog (gedeeltelijk) in het duister tasten wat écht werkt. Wel zijn er een aantal trucjes en manieren om het te verbeteren. SEO zijn de mogelijkheden die veel moeite en tijd kosten, maar wel gratis zijn. Namelijk het zogenoemde organische zoekresultaat. SEA zijn daarentegen betaalde advertenties (vandaar de letter A in de afkorting) die snel resultaat bieden. Zowel SEO als SEA kun je uitbesteden.

Social media

Social media

Als bedrijf kun je er niet omheen, social media. Wanneer je als bedrijf helemaal niet actief hierop bent, dan zijn veel klanten bij voorbaat al argwanend. Werk dan ook aan een compleet en representatief online plaatje en update dit regelmatig. Wanneer je dit doet, zul je regelmatig in de timeline van je volgers en dus je klanten terugkomen. Iets wat je aan de bedrijfsresultaten zult merken. Of je dit allemaal zelf moet doen? Zeker niet, wanneer je een expert inhuurt zoals bijvoorbeeld Happy Horizon zul je zien dat je investering hierin zichzelf terugbetaalt.

Kortom, online actief zijn als bedrijf kan erg in je voordeel werken, mits je het goed doet. Verouderde social media kunnen ook contraproductief zijn, net als zeer onprofessionele online plaatjes. Je hoeft dit echter niet allemaal zelf te doen, maar kan hier soms beter externe partijen voor inhuren die hier veel ervaring mee hebben. Zij positioneren jouw bedrijf op de juiste manier, waardoor jij kunt gaan doen waar je offline goed in bent!

Share

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button