Zakelijk

Niet te missen E-commerce trends

Online kopen is het nieuwe normaal. Na de coronapandemie zijn we collectief gewend aan digitaal shoppen. Het is snel, gemakkelijk en vervult meteen onze koopbehoefte. En we kopen massaal én veel. Vorig jaar kocht zowat 80% van de Nederlanders iets online, goed voor een duizelingwekkende 30 miljard aan totale uitgaven. Say what?!

Het nieuwe normaal

We kopen met z’n allen steeds meer online. Heel wat gezinnen kopen zelfs online meer dan ze dat in een fysieke winkel doen. Met delivery services als Gorillaz en Flink hoef je zelfs voor een vers brood of toiletpapier niet meer de deur uit. En ook voor producten waar we graag wat extra uitleg bij krijgen, denk bijvoorbeeld aan een printer of een wasmachine, is het een eerste reflex geworden om online te kijken en vergelijken voordat we naar de winkel gaan. En het is ook niet gek, want wie heeft er nu nog echt zin om uren in de wachtrijen te staan, torenhoge parkeerkosten te betalen en koppen te lopen in de winkelstraten, als het ook gewoon relaxed vanuit je luie zetel kan? Juist, bijna niemand. Online is het nieuwe normaal en daar kan jij als webshopeigenaar slim op inspelen. Tenminste, als je de juiste middelen inzet. In de retail is  Google Shopping bijvoorbeeld een onmisbare tool.

De mobiele koopervaring

En dat online shoppen, dat doen we op onze mobiel. Winkelen via desktop behoort binnenkort tot het verleden, want alles gebeurt vandaag de dag op de telefoon. Zet dus alles op alles voor een feilloze mobiele koopervaring. Daarbij is een naadloze integratie van je online betaalmethoden onmisbaar. Geen omwegen, geen haperingen, maar een vlot en aangenaam koopproces: dat is wat jouw klant eist.

Toekomst

Nog gauw wat reviews checken voor je die toaster koopt? Of toch maar eerst even gaan kijken naar de kwaliteit van die stofzuiger in de winkel voor je hem online bestelt is heel normaal tegenwoordig. Het online en fysieke zijn al met elkaar verweven in ons koopgedrag. Wat de toekomst brengt? De twee werelden zullen in de toekomst nog meer samensmelten. Momenteel is het zo dat winkeliers die niet verkopen via een webshop, tóch online aanwezig zijn op de socials en dus ook online beschikbaar voor vragen en informatie. De gouden tip aan webwinkeliers? Blijf kort op de bal spelen om bij de tijd te zijn. Neem een payment service provider in Nederland die op de hoogte is van de laatste trends en je kan begeleiden met de integratie van het checkout proces.

Share

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button